Pakohuonepeli

MLL:n Uutuus-peli koskettaa jokaista koulua käynyttä ihmistä. Jokainen on joskus kokenut tai todistanut kiusaamista ja tästä lähtökohdasta on lähdetty rakentamaan pakohuonepeliä.

Kiusaaminen on asia, jolla melkein poikkeuksetta on kauaskantoisia vaikutuksia ihmisen elämässä. Vaikka henkiset haavat parantuisivatkin, kannetaan arpia sisimmässä koko elämän. Tätä tekevät niin kiusatut kuin kiusaajatkin. Kiusatun on vaikea luottaa ympärillään pyörivään yhteiskuntaan ja kiusaajan maine seuraa ikävänä haamuna kouluelämästä työelämään ja sosiaalisiin suhteisiin.

Toivomme, että Target-pelin maailma herättäisi pelaajissa ajatuksia kiusaamisen kaikista puolista. Informaatiota tippuilee pelaajille pitkin peliä ja jokainen on vapaa muodostamaan oman kokonaisuutensa näistä tiedonjyvistä.

Pakohuonepelissä on tunti aikaa päästä huoneesta ulos. Huoneeseen on piilotettu vihjeitä, joilla avataan lukkoja ja koodeja. Nämä johtavat seuraavan ratkaistavan arvoituksen luo. Pelaajat tarvitsevat ulospääsyyn yhteistyötä, hoksottimia ja hyvää
tuuriakin. Pelissä on juoni, jonka viitekehyksessä huone on sisustettu ja johon tehtävät on jollain lailla linkitetty.
Jotta pakeneminen olisi tarkoituksen mukaista, mukana on pieni kauhuelementti, joka selkeytyy, kun peliä pelaa ja palasia alkaa tippumaan avattujen lukkojen takaa.
Kun aika loppuu, pelaajat ovat jääneet jumiin eikä pakenemismahdollisuutta enää ole. Voittajat ehtivät löytää kahvan ikkunaan, jolla pääsevät pakenemaan ja näin ollen säilynevät hengissä. Ainakin seuraavaan kerhopäivään asti...

1-4 pelaajaa (K-13)
jäsenet 40€/peli (riippumatta pelaajien määrästä)
muut 50€/peli

Pelipaikka on osoitteessa Kirkkokatu 16.

Peliajat ja varaamisohjeet Facebookissa:

SSS kirjoitti Pakohuonepelistä 19.10.2016 (klikkaa suuremmaksi)